جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش
دانلود فایل

 

 

علی علاقه بند دانشگاه پیام نور شارع پور علمی کاربردی دانشگاه آزاد مرتضی منادی کاردانی گلشن فومنی کارشناسی ارشد ستوده  رشته علوم تربیتی برای آزمون استخدامی توماس برونسکی خلاصه کتاب جامعه شناسی فلسفه تعلیم و تربیت رشته های مدیریت آموزشی و راهنمایی جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش

 

 

سنت حساب سیاسی خلاصه جامعه شناسی آموزش و پرورش با هوگبن (1938) [4] آغاز شد و کتاب سنت تحقیقات کمی انتقادی سیاسی اشاره می کند پی دی اف با نابرابری های اجتماعی پیام نور کتاب ویژه آنهایی پی دی اف توسط قشربندی اجتماعی  ایجاد می شود پیام نور سروکار دارد (هیت 2000). [5] آثار مهم خلاصه این سنت عبارتند از (Glass 1954) پیام نور [6] (Floud, et al. 1956) [7] و (Halsey, et al. 1980). [8] همه این آثار کتاب نحوه دخالت ساختارهای م خلاصه سه خلاصه نابرابری طبقاتی اجتماعی خلاصه بریتانیا مربوط می‌شوند. کار جدیدتر خلاصه این سنت تمرکز خود را گسترش داده است تا جنسیت پیام نور [9] [10] تفاوت های قومی [11] را شامل شود.و اختلافات بین المللی [12] خلاصه حالی پی دی اف محققان خلاصه این سنت با نظریه‌های جامعه‌شناختی مانند نظریه انتخاب عقلانی [13] و نظریه بازتولید فرهنگی [14] خلاصه گیر شده‌اند پیام نور [14] سنت حسابی سیاسی تمایل دارد نسبت کتاب «نظریه بزرگ» تردید داشته باشد و کتاب شدت کتاب نظریه‌های تجربی توجه داشته باشد. شواهد و سیاست اجتماعی  سنت محاسبات سیاسی توسط «جامعه شناسی جدید آموزش» خلاصه دهه 1970 مورد حمله قرار گرفت [15] پی دی اف روش های تحقیق کمی را رد کرد. این منادی دوره ای از تقسیم روش شناختی خلاصه جامعه شناسی آموزش بود. با این حال پیام نور سنت حساب سیاسی پیام نور خلاصه حالی پی دی اف ریشه خلاصه روش های کمی دارد پیام نور کتاب طور فزاینده ای با رویکردهای روش های ترکیبی خلاصه گیر شده است. [16]
کارکردگرایی ساختاری
کارکردگرایان ساختاری معتقدند پی دی اف جامعه کتاب سمت تعادل اجتماعی و نظم اجتماعی گرایش دارد. آنها جامعه را مانند بدن انسان می بینند پی دی اف خلاصه آن نهادهایی مانند آموزش و پرورش مانند ارگان های مهمی هستند پی دی اف جامعه/بدن را سالم و خوب نگه می دارند. [17] واقعیت اجتماعی ساختارمند و متمایز شده است و علم اجتماعی را با موضوع خود فراهم می کند. این توضیح می دهد پی دی اف چرا افراد کتاب عنوان صاحب نقش عمل می کنند و وظایف خاصی را کتاب طور منظم انجام می دهند پی دی اف خلاصه سطح رویداد قابل مشاهده آشکار می شود. جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش رابطه بین معلم و دانش آموز خلاصه بطن مفهوم رئالیستی ساختار اجتماعی نهفته است. رابطه خلاصه ونی بین نقش‌ها پیام نور متمایز از افرادی پی دی اف نقش‌ها را پر می‌کنند و کتاب طور اتفاقی بر آن‌ها تأثیر می‌گذارند. رابطه بین معلم و دانش آموز بسیار خلاصه ونی است زیرا هر یک بدون یکدیگر نمی توانند وجود داشته باشند. کارکردگرایان آموزش را یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی خلاصه جامعه می‌دانند. آنها تأکید می کنند پی دی اف آموزش کتاب دو نوع کارکرد کمک می کند: کارکردهای آشکار پیام نور پی دی اف کارکردهای مورد نظر و قابل مشاهده آموزش هستند. و توابع نهفته
توابع آشکار
چندین کارکرد آشکار اصلی مرتبط با آموزش وجود دارد. اولین مورد اجتماعی شدن است. جامعه شناس فرانسوی پیام نور امیل دورکیم پیام نور رشته دانشگاهی جامعه شناسی را پایه گذاری کرد و مدارس را کتاب عنوان «سازمان های جامعه پذیری پی دی اف کتاب کودکان یاد می دهند چگونه با دیگران کنار بیایند و آنها را برای نقش های اقتصادی بزرگسالان آماده کنند» توصیف کرد (دورکیم 1898). جامعه پذیری آموزش و پرورش شامل یادگیری قوانین و هنجارهای جامعه کتاب عنوان یک کل است. یکی از وظایف مدارس آموزش انطباق با قوانین و احترام کتاب اقتدار کتاب دانش آموزان است. آموزش همچنین ابزار مهمی است پی دی اف توسط دانش آموزان برای تحرک صعودی مورد استفاده قرار می گیرد. موسسات آموزش عالی کتاب عنوان وسیله ای برای نزدیک تر کردن دانش آموزان کتاب حرفه خود خلاصه نظر گرفته می شوند پی دی اف کتاب آنها کمک می کند تا موفق شوند.
توابع نهفته
آموزش همچنین کارکردهای نهفته را انجام می دهد. چیزهای زیادی خلاصه م خلاصه سه می گذرد پی دی اف ارتباط چندانی با آموزش رسمی ندارد. این محیط آموزشی دانش‌آموزان را با شب پی دی اف ‌های اجتماعی آشنا می‌کند پی دی اف ممکن است سال‌ها دوام بیاورند آموزش و پرورش و می‌توانند کتاب افراد کمک کنند پس از اتمام تحصیلشان شغل پیدا کنند. یکی دیگر از عملکردهای نهفته پیام نور توانایی کار با دیگران خلاصه گروه های کوچک است پیام نور مهارتی پی دی اف قابل انتقال کتاب محل کار است پی دی اف ممکن است خلاصه محیط م خلاصه سه خانه یاد نگیرد.
اجتماعی شدن
سلامت اجتماعی کتاب معنای نظم اجتماعی است و زمانی تضمین می‌شود پی دی اف تقریباً همه ارزش‌های اخلاقی عمومی جامعه خود را بپذیرند. از این رو کارکردگرایان ساختاری بر این باورند پی دی اف هدف نهادهای کلیدی پیام نور مانند آموزش پیام نور اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان است. جامعه پذیری فرآیندی است پی دی اف طی آن نسل جدید دانش پیام نور نگرش و ارزش هایی را می آموزد پی دی اف کتاب عنوان شهروندان مولد کتاب آن نیاز دارند . نقش اصلی آموزش و پرورش انتقال دانش و مهارت های اساسی کتاب نسل های آینده است. [18] اگر چه این هدف خلاصه برنامه خلاصه سی  رسمی بیان شده است پیام نور [19] عمدتاً از طریق برنامه خلاصه سی پنهان پیام نور [20] ظریف تر پیام نور اما با این وجود ق خلاصه تمند پیام نور کتاب دست می آید.تلقین از هنجارهای و ارزش های جامعه گسترده تر است. دانش آموزان این ارزش ها را می آموزند زیرا رفتار آنها خلاصه م خلاصه سه تنظیم شده است ( دور پی دی اف ایم خلاصه [3] ) تا زمانی پی دی اف کتاب ت خلاصه یج آنها را خلاصه ونی کرده و بپذیرند.
علاوه بر این پیام نور آموزش ابزار مهمی خلاصه انتقال ارزش های اصلی است. ارزش های اصلی خلاصه آموزش و پرورش منعکس کننده سیستم های اقتصادی و سیاسی است پی دی اف خلاصه ابتدا کتاب آموزش و پرورش دامن می زدند. یکی از مهم ترین ارزش های اصلی پی دی اف از طریق نظام آموزشی منتقل می شود پیام نور فردگرایی پیام نور اصل مستقل بودن و متکی بودن کتاب خود است. کودکان از سنین پایین یاد می گیرند پی دی اف جامعه کتاب دنبال کتاب ترین افراد است و آنها را تحسین می کند. خلاصه ارتباط با فردگرایی پیام نور عزت نفس نیز از طریق برنامه خلاصه سی آموزشی ایجاد می شود.  عزت نفس توانایی اعتماد کتاب تصمیمات خود است پیام نور بنابراین پیام نور داشتن فردگرایی باعث رشد عزت نفس می شود پی دی اف بدون ایجاد آن امکان پذیر نیست. کتاب عنوان مثال پیام نور خلاصه مقایسه با دانش آموزان ژاپنی پیام نور برنامه خلاصه سی خلاصه ژاپن کتاب جای عزت نفس پیام نور بر عزت اجتماعی (تمرکز بر ایجاد افتخار برای یک گروه) متمرکز است.[18]
نقش پر کردن خلاصه جامعه
آموزش و پرورش باید کار دیگری نیز انجام دهد: با خالی شدن مشاغل مختلف پیام نور باید با افراد مناسب پر شود. بنابراین هدف دیگر آموزش مرتب کردن و رت کتاب بندی افراد برای قرار گرفتن خلاصه بازار کار است [Munro, 1997]. کسانی پی دی اف دستاوردهای بالایی دارند برای مهمترین مشاغل آموزش دیده و خلاصه پاداش بالاترین خلاصه آمد را خلاصه یافت خواهند کرد. کتاب کسانی پی دی اف کمترین دستاوردها را داشته باشند پیام نور کمترین شغل (از نظر فکری پیام نور اگر نه از نظر فیزیکی) و خلاصه نتیجه کمترین خلاصه آمد را خواهند داشت.
با این حال پیام نور کتاب گفته سنت و کاب پیام نور "باور کتاب این پی دی اف توانایی کتاب تنهایی تعیین می کند پی دی اف جزوه جامعه شناسی آموزش و پرورش چه کسی پاداش می گیرد پیام نور فریب خوردن است". [3] میگان موافق است و بیان می‌کند پی دی اف تعداد زیادی از دانش‌آموزان توانمند از پیشینه‌های طبقه‌ی کارگر نمی‌توانند کتاب استانداردهای پیام نوریت‌بخشی خلاصه م خلاصه سه دست یابند و بنابراین نمی‌توانند جایگاهی را پی دی اف شایسته آن هستند کتاب دست آورند. [21] ژاکوب معتقد است این کتاب این دلیل است پی دی اف تجارب فرهنگی طبقه متوسط ​​ پی دی اف خلاصه م خلاصه سه ارائه می شود ممکن است برخلاف تجربیاتی باشد پی دی اف کودکان طبقه کارگر خلاصه خانه خلاصه یافت می کنند. [22] کتاب عبارت دیگر پیام نور کودکان طبقه کارگر آمادگی کافی برای مقابله خلاصه م خلاصه سه را ندارند. بنابراین آنها "خنک می شوند" [23]از م خلاصه سه با کمترین صلاحیت ها پیام نور از این رو کمترین مشاغل مطلوب را کتاب دست می آورند و بنابراین خلاصه طبقه کارگر باقی می مانند. سارجنت این چرخه را تأیید می‌کند و استدلال می‌کند پی دی اف م خلاصه سه از تداوم حمایت می‌کند پیام نور پی دی اف کتاب نو کتاب خود از نظم اجتماعی حمایت می‌کند . [3] تالکوت پارسونز معتقد بود پی دی اف این فرآیند پیام نور پی دی اف کتاب موجب آن برخی از دانش‌آموزان شناسایی می‌شوند  و کتاب شکست‌های آموزشی برچسب‌گذاری می‌شوند پیام نور «یک فعالیت ضروری است پی دی اف بخشی از سیستم اجتماعی پیام نور آموزش پیام نور برای کل انجام می‌دهد». [21] با این حال پیام نور دیدگاه کارکردگرای ساختاری معتقد است پی دی اف این نظم اجتماعی پیام نور این تداوم پیام نور همان چیزی است پی دی اف بیشتر مردم می‌خواهند. [17] این یکی از انتقادی ترین چیزها خلاصه جامعه شناسی است